ANIMSI

home

Followers

Tuesday, 15 January 2013

PR Turunkan Tol Hahaha!! Kantoi lagi!! PR dah Kene Bodo Dengan Rakyat!!


Kih Kih Kih!!
PR mengaku turun kadar tol??
Kih Kih Kih!!

Kelmarin Kerajaan Pusat pimpinan BN melalui Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Shaziman Abu Mansor telah mengumumkan berita gembira berkenaan penurunan kadar tol di Lebuhraya Shah Alam (Kesas) berkuatkuasa tengah malam tadi.

Pengurangan kadar tol antara 10 sen hingga 40 sen itu sedikit sebanyak bakal meringankan beban sekurang-kurangnya 300,000 orang pengguna yang berulang alik menggunakan lebuhraya Kesas setiap hari.
PKR Yang turun kan Tol ke??
Kih Kih Kih!!
Cakap Saja Bole la!!
Kih Kih Kih!!
Tipu Rakyat!!




Untuk makluman, pegangan konsesi lebuhraya Kesas turut melibatkan pemilikan pegangan 30% oleh PKNS yang mewakili kepentingan Kerajaan Negeri Selangor. Baki pegangan 30% dikuasai Gamuda Bhd, AMDB Berhad (20%) dan selebihnya 20% lagi milik Permodalan Nasional Berhad (PNB).

Yang agak menarik disebalik pengumuman ini, banyak sosek-sosek di ruangan komen portal dan facebook datangnya dari penyokong PR yang mempertikaikan penurunan kadar tol ini yang didakwa mereka adalah umpan politik BN sempena PRU 13. Tak Pelik ke??
Kih Kih Kih!!
BN Nak turunkan tak bagi apsal!!!
Biasala tuduh umpan politik!!
Ayat lama kitar semula!!


Mesti pakai ayat Macam ni " Kerajaan BN sedang ketakutan dengan janji PR untuk memansuhkan semua tol di lebuhraya-lubuhraya seluruh negara, dek kerana itu penurunan kadar tol terpaksa dilakukan."
Kih Kih Kih!!
Takda ayat lain ke woii!!
Kih Kih Kih!!

 Turun harga pun kena komplen,Kih Kih Kih!!
 naik harga pun komplen. Memanjang saja duk komplen sana sini. Itu biasalah, sudah tabiat semulajadi orang yang hanya pandai menabur janji dan kerap gagal menepati janji untuk komplen sana sini.


Sedangkan selama ini Kerajaan PKR Selangor kerap mendabik dada memiliki aliran tunai sekitar RM2 bilion dalam tangan. Apa sangatlah kalau setakat korbankan pegangan 30% supaya harga tol lebuhraya Kesas dapat diminimakan, tak gitu?

Kih Kih Kih!!
 Tapi ia tidak berlaku sedemikian sekalipun salah satu janji PR ialah untuk menghapuskan tol lebuhraya. Hatta dengan kuasa yang ada hasil pemilikan pegangan 30% itu, tak terlintas pula mereka untuk melaksanakan inisiatif ke arah meringankan beban pengguna lebuhraya Kesas.

 Wei Kerajaan PKR Selangor memanjang tersenyum lebar kerana mendapat laba keuntungan sejak lebih 4 tahun lalu hasil kutipan tol. Walhal itu dah dikira satu pengkhianatan kerana dasar PR ialah anti kutipan tol, tapi bersubahat pula mengutip tol dari rakyat. Bukankah hipokrit namanya tu?

Kih Kih Kih!!
Rakyat Kena kencing dengan PR!!
-Bodoh nak mampus-

No comments:

Post a Comment