ANIMSI

home

Followers

Thursday, 12 July 2012

PANAS NI!! “Saya mewakili anak anak POLIS MALAYSIA mencabar Abby abadi berdebat secara terbuka atas kutukan beliau terhadap PDRM!”- AC MIZAL


Ekoran kelantangan aktres yang kini menjadi penceramah bebas untuk sebuah parti politik, Abby Abadi di laman sosial Twitter berkenaan isu PDRM, bekas rakan seangkatannya di dalam drama bersiri kepolisan ‘Gerak Khas’, Dato’ AC Mizal (yang memegang watak Insp. Mazlan) mengajak Abby Abadi (yang memegang watak Insp. Aleza) berdebat berhubung isu terbabit.

Kenyataan itu dikeluarkan oleh AC menerusi status Twitter miliknya yang berbunyi;
“Saya mewakili anak anak POLIS MALAYSIA mencabar @abby_abadi112 berdebat secara terbuka atas kutukan beliau terhadap PDRM!”
Sebelum itu, Abby Abadi dilihat hadir menyertai demontrasi mendesak kerajaan membebaskan 45 tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di Kem Kamunting pada 8 Julai lalu.

Antara kata-kata yang dilaungkan Abby seperti yang terkandung di dalam rakaman video ketika perhimpunan tersebut adalah;
“Memang diorang ( pegawai2 warden yang bertugas ) salah. Memang dapat arahan daripada orang atas, tapi mereka yang melakukan apa yang disuruh tu …. dikira bershubahat.

“Saya tak pernah tahu ISA ni dalamnya macam Guantanamo .. Saya tak pernah tahu pun ..
“Bayangkanlah diri masing2, yang berada didalam tu …. kalau kena benda yang sama macam korang buat. Saya tak rasa pun yang diorang kerjakan orang dalam ni … maksudnya mendera tu …semua MENTERI YANG SURUH ! Mungkinlah suruh … tapi dia lebihkan lagi.”

Pssssst: Padan muka abby kah kah.. Ada bran ke??

1 comment:

  1. Slm..blog tuan dh sy paut di blog PT..mohon blog paut kan blog sy di blog tuan jga..tq

    ReplyDelete