ANIMSI

home

Followers


Wednesday 11 July 2012

BLOGGER AMENOWORLD BENGONG! KES PENCERAIAN SEBAB PAS PERKARA KECIL! BODOLA!!



Ulasan yang dibuat oleh seorang blogger ikutan pembangkang Amenoworld memang bukti jelas bahawa pemikiran mereka tahap longkang!
Apa dia kata?
"Sebenarnya takde apa sangat. Nak buat macam mana dah laki dia takley terima idelogi bini dia"-Ameno world"
kepala hotak kau Amenoworld! ini soal cerai berai bukan perkara kecil. Sepatutnya penyokong tegar pas @ pembangkang jangan la tersesat dengan terpengaruh dengan parti. Sehingga teramat sangat taksub dengan pas!. Bergegar aras! nahuzubillah.

Beginilah cara mereka komfirm rosaklah agama!. Penulis berharap sangat agar pembaca tidak terpengaruh dengan beberapa fahaman pas yang boleh merosakan perhubungan suami isteri. Perbuatan dan kerja gila sahaja bercerai disebabkan pas @ Umno!
 Saya amat simpati terhadap rumah tangga puan tersebut yang dilanda krisis. Tidak sepatutnya puca penceraian disebabkan berbeza fahaman dan ideologi politik.
Perkahwinan pada dasarnya adalah perkongsian hidup antara seorang lelaki dan perempuan untuk merentasi suatu jarak perjalanan yang jauh. Biasanya sesebuah perkahwinan yang bahagia, diikat dengan kemesraan, kasih sayang dan tanggungjawab untuk melayari hidup bersama anak-anak, keluarga dalam suasana yang penuh riang dan bahagia.
Kadang-kadang kenderaan yang dipandu bagi menuju suatu destinasi itu tiba-tiba terhenti dalam perjalanan, disebabkan bekalan minyak yang tidak mencukupi atau seutas wayar kecilnya tidak bersambung. Suami sebagai pemandu kenderaan tidak harus membuang masa dengan gangguan kecil itu, isikan minyak jika kehabisan, sambungkan semula wayar yang terputus, kemudian teruskan perjalanan.
Al-Quran membayangkan uniknya ikatan perkahwinan menerusi firman-Nya yang bermaksud: Isteri kamu pakaian kamu, kamu pula pakaian mereka. - al-Baqarah: 187. Ungkapan ini tersembunyi di sebalik hubungan yang sangat rapat dan mesra antara suami isteri, iaitu bagaikan pakaian yang melekat pada badan, mengawal pemakainya daripada terdedah kepada bahaya sejuk dan panas, bahkan sekali gus menjadi hiasan antara satu sama lain.
Pssssssst: Hentikan lah ketabsuban pengaruh pas yang rosaktu. Mampusla kalau ikut cara mereka yang pelik mcm ni!

No comments:

Post a Comment