ANIMSI

home

Followers


Sunday 16 December 2012

PANAS!! KISAH JANDA DUDA DAP PAS YANG PANAS SEKARANG!!


Haha pagi ni gua tak tulis bab politik jap lagi gua sambung bab politik.. hebat dan panas sekarang ni bila Dap dan pas panas bontot sebab menjelang pru13 mereka semakin jelas dap nak tikam rakan sebantal mereka iaitu pas..Sokongan melayu dekat dap semakin pudar dan terang2 penyokong pr sekarang muat dengan dap..haha..

sambung cerita bawak ni jap>>

Memegang status duda bukanlah seberat status janda yang selalu dikaitkan sebagai orang ketiga dalam rumah tangga orang lain. Bahkan, ada yang beranggapan duda lebih tinggi market di mata wanita berbanding lelaki bujang kerana lebih romantik dan punyai banyak pengalaman.

Berbeza dengan janda, lebih-lebih lagi jika punya anak, rintangan hidup yang terpaksa mereka tempuh lebih berliku dan beronak duri. Namun, baik siapa pun, tentu tidak pernah membayangkan untuk memegang dua status itu ketika pertama kali melafazkan akad untuk berumah tangga. Harapan utama tentunya mahu mengekalkan mahligai perkahwinan hingga ke akhir usia.

Apabila ia berlaku juga, perkara seterusnya adalah meneruskan hidup. Sesulit mana pun, berpeganglah pada pepatah ‘patah tumbuh hilang berganti’.


Status tidak diragui 

Memegang status duda atau janda membuatkan sesetengah orang malu mengakui status mereka, seterusnya gagal mencipta hubungan baru bagi mencari pengganti teman hidup. Justeru, kebanyakannya memilih jalan  berkomunikasi atau memulakan perkenalan menerusi medium maya atau internet yang tentunya tidak menjanjikan keseriusan perhubungan.

“Atas dasar membantu, page Duda dan Janda Malaysia ini ditubuhkan. Page ini bertujuan baik. Kita tidak mahu ramai orang terpedaya dengan cinta maya.

“Saya tubuhkan page ini supaya ahli tidak berasa ragu untuk memulakan perhubungan. Apabila status sudah disahkan lebih awal, senanglah ceritanya nanti,” kata Mohd Shukri, 30, pengasas Komuniti Janda Duda Malaysia.

Menurut Mohd, menerusi page ini, ahli bukan sahaja berpeluang berkenalan sesama mereka atas inisiatif sendiri, malah Admin turut membantu dengan menganjurkan pelbagai aktiviti.

“Page ini masih baru. Setakat ini kami mempunyai lebih 1,000 ahli dan kebanyakan mereka ibu dan bapa tunggal. Antara aktiviti yang telah dijalankan adalah majlis suai kenal Zon Utara dan akan disusuli ke negeri-negeri lain.

“Kami juga mengadakan pertandingan boling buat ahli yang berminat di samping berhari raya ke  rumah ahli ketika Aidilfitri dan Aidiladha lalu,” katanya.


Elak wanita jadi mangsa

Bagi Admin pemerhati, Amrah Ariffin,35, berkata, penglibatannya dalam page ini berlaku secara tidak sengaja semasa melayari internet. Memandangkan dia aktif melayari page tersebut, dia kemudiannya diundangkan menjadi Admin.

“Kadangkala, perkenalan mudah dalam medium maya memerangkap wanita sehingga menjadi mangsa mereka yang tidak bertanggungjawab.

“Perkenalan yang pada mulanya atas dasar kasih sayang bertukar penipuan. Saya bimbang berlaku perkara itu. Sebab itu saya menyertai persatuan ini supaya tidak takut untuk menjalin hubungan serius dengan kenalan internet,” katanya.

Ditanya mengenai kejayaan persatuan dalam menemukan pasangan hidup, Amrah memberitahu terdapat ahli yang berjaya namun, persatuan tidak mengekalkan keahlian mereka yang sudah berkahwin.

“Dahulunya, page ini tidak aktif seketika kerana berlaku perubahan Admin. Kini, ia diaktifkan semula dan masih dalam proses mengukuhkan syarat keahlian kerana kebanyakan Admin bertugas bukan sepenuh masa,” katanya.

Selain Amrah, Admin terlibat secara langsung adalah Mahniza Mohamad, Suriati Shaari dan Nur Fazlina Ismail. Layari http://www.facebook.com/groups/362062192558/ untuk maklumat.

No comments:

Post a Comment