ANIMSI

home

Followers


Monday 18 March 2013

PKR TUDUH MAHATHIR DALANG LAHAD DATU UNTUK TUTUP KES!?




Semalam Chegubard balaci Anwar begitu terdesak mempertahankan bosnya yang dituduh Dalang pencerobohan Lahad Datu oleh perisikan & media Filipina .

Malangnya Forum Mahkamah Rakyat Chegubard  bukannya menjawab atau dedahkan bukti bahawa Anwar bukan individu terbabit dalam isu Lahad Datu tetapi untuk divert dengan menuduh  kerajaan BN  &  bekas Perdana Menteri  Tun Mahathir Mohamad sebagai dalang sebenar .

Selain itu ,  pembangkang  juga seolah-olah tidak menghormati Suruhanjaya Siasatan Diraja Pendatang Asing di Sabah (RCI) dengan menamakan   bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berhubung pemberian kad pengenalan kepada pendatang asing di negeri itu hingga mengakibatkan terjadinya pencerobohan Lahad Datu .
.
"Pemberian IC (kad pengenalan) merupakan punca sebenar kejadian Lahad Datu dan Jeneral Sultan Sulu yang datang menyerang tersebut ialah orang yang mempunyai kad pengenalan dan bekas pegawai daerah di Sabah," katanya pada forum tersebut yang turut dihadiri dua bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di sini malam tadi.


Sebelum ini insiden Lahad Datu adalah  sandiwara Umno , kini mereka menuduh pulak Tun Mahathir sebagai dalang  sebenar.

Walaupun  Suruhanjaya Diraja  sedang menyiasat isu pendatang asing di Sabah  ini tetapi mahkamah Chegubard terus menjatuh hukum tanpa sebarang siasatan .

Mereka nampaknya  tidak boleh menerima jawapan Tun Mahathir sebelum ini ketika program Bicara Minda di Sinar Harian yang mana beliau memberi IC /kerakyatan mengikut undang-undang di Sabah .





Malaysia menerima rakyat asing menjadi warganegara jika mereka memenuhi syarat- syarat tertentu dan ramai (rakyat asing) yang berada di Sabah melebihi 20 tahun dan bercakap dalam Bahasa Melayu.
“Mereka( rakyat asing) berhak menjadi rakyat dan yang menjadi masalah ialah ada orang tidak senang jika ada orang lain menjadi rakyat Malaysia walaupun mereka (rakyat asing) memang tinggal di Malaysia. Itu yang menimbulkan masalah,

Beliau berkata, rakyat asing berhak mendapat kerakyatan sekiranya memenuhi syarat ditetapkan.
“Saya bagi di zaman saya (menjadi perdana menteri) kerana mereka berulang alik dari selatan Filipina ke Sabah tidak menerima sempadan Sabah yang digariskan penjajah.
“Di Sumatera dan Semenanjung, kita menerima rakyat asing ini sebagai rakyat di sini, KLIK DI SINI



No comments:

Post a Comment