ANIMSI

home

Followers


Monday 26 November 2012

Panas: "PKR Pahang Hancur", Timbalan Ketua AMK Umum Perletakkan Jawatan Berkuatkuasa Hari Ini !

Ini berita yang buat Anwar tak senang duduk apabila berlaku huru-hara didalam kepimpinan Parti PKR Pahang!

PANAS! KUANTAN, 27 NoVemBeR- Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pahang, Aidil Haryman Mat Nor (foto)  mengumumkan perletakkan jawatan beliau berkuatkuasa serta merta hari ini. Menerusi posting terbaru di laman sembang sosial facebook beliau, Haryman atau lebih dikenali dengan gelaran Alang menyatakan perletakkan jawatan itu berkuatkuasa mulai jam 1.00 pagi ini (27 November). 

Tidak diketahui apakah punca beliau berbuat demikian, namun alasan utamanya ialah mahu menumpukan perhatian kepada parlimennya sahaja. Apapun, berdasarkan mesej-mesej panas yang terdapat di wall FB beliau ternyata adanya pergolakan dalaman sayap kanan parti itu di Pahang antara beliau dengan kepimpinan AMK negeri.

 "Aku dah letak semua jawatan di dalam AMK Pahang ... Sekarang aku tiada kena mengena lagi bersama AMK Pahang. Fokus aku hanya tempat sendiri, Parlimen Kuantan. Selama ini aku sangkakan, hanya cabang yang bermain politik seperti itu.... tetapi AMK juga dah mula mengikut jejak yang sama...Kalau dulu hanya seorang yang digelar TIMBANA, tetapi sekarang dah ramai yang mahu digelar TIMBANA", kata kenyataan di FB beliau itu. 

Sementara itu, dalam satu kenyataan ringkasnya Ketua AMK Pahang, Ahmad Sani Abd Ghani pula berkata tidak berlaku sebarang masalah antara beliau dengan kepimpinan AMK negeri, jika ada sekali pun beliau akan cuba berbincang untuk cari jalan penyelesaian terbaik.

[Apa yang berlaku ini sungguh mengejutkan kerana ia melibatkan pimpinan tertinggi AMK Pahang. Persoalan yang timbul ialah kewujudan AMK di Pahang dilihat kurang "menyengat" jika dibandingkan dengan Soladirati Anak Muda Malaysia (SAMM). Malah, ramai pihak termasuk PAS dan DAP sendiri yang bersama PKR dalam Pakatan Rakyat masih tidak mengenali siapakah pimpinan AMK Pahang sebenarnya. Begitu juga dengan rakyat. Banyak AMK Cabang gagal berfungsi dengan baik dan yang paling aktif hanyalah AMK Indera Mahkota dan AMK Kuantan.


psssssssst: Itulah jalan penyelesaian terbaik buat ahli pkr yg lain. Setelah mengetahui siapa pkr lebih baik undur sebelum parah. Jangan pening kepala, berhenti la sekarang..

No comments:

Post a Comment