ANIMSI

home

Followers


Monday 2 July 2012

SELANGOR TENAT!!! URUT SEPARUH BOGEL !! IKLAN BERLELUASA!!



Mymassa minggu lalu menyiarkan bukti foto iklan wanita separuh bogel yang berselindung di sebalik ‘urut kaki’.

“Selalunya papan tanda atau iklan akan dikawal oleh pihak berkuasa tempatan seperti Dewan Bandaraya, Majlis Perbandaran ataupun Majlis Daerah.
“Dan semua PBT ini di bawah seliaan Exco Kerajaan Tempatan. Kalau di Selangor, Exconya adalah Ronnie Liu.
“Jom kita tengok papan tanda yang boleh dinaikkan secara berleluasa di Selangor,” lapor Mymassa dalam artikel betajuk “Papan Tanda Urut Wanita Bogel Secara Terbuka Di Selangor“.

“Pergh. Perempuan berbogel sambil baring boleh dijadikan iklan di Selangor!
Itulah yang di HALALkan di Selangor,” lapornya lagi.
AIDCNews, 28 Jun menyiarkan pandangan anak Selangor, SD Johari Yassin yang kecewa dengan menularnya rumah-rumah urut di Selangor yang berselindung di sebalik ‘urut kaki’ seperti di atas.

SD Johari yang juga bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan berkata pertumbuhan rumah urut yang semakin berkembang di Selangor disebabkan sikap Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim yang seolah-olah membiarkan exco DAP, Ronie Liu yang memegang jawatankuasa itu melakukan kerakusannya di Selangor.

“Kejayaan Khalid mengembangkan industri perhotelan bajet tidak boleh dinafikan kerana ia benar-benar membantu rakyat miskin untuk menikmati kadar sewa serendah RM9.90 untuk satu jam bagi setiap pasangan.

“Kerajaan Khalid juga memperkenalkan ahli majlis ‘kaki pau’ untuk menjaga kawasan dan mengutip hasil untuk kerajaan. Sebab itu pusat judi, ‘urut kaki’ dan pusat hiburan boleh tumbuh dengan maju di Selangor.

“Pusat-pusat perniagaan yang berlesen dikutip oleh PBT (Pihak Berkuasa Tempatan), manakala yang tidak berlesen dikutip oleh ‘ahli majlis pau’ kerajaan tempatan,”katanya.

Pada tahun 2007, yakni semasa BN masih memerintah Selangor, Ronnie Liu sudah dikenali sebagai ‘dalang’ rumah urut dan pelacuran di Selangor, apatah lagi sekarang setelah berkuasa dan memegang jawatan penting, maka penularan rumah-rumah urut tidak menghairankan.

Sekarang, Ronie Liu adalah Exco Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Negeri Selangor, individu yang bertanggungjawab terhadap kelulusan lesen perniagaan di semua kerajaan tempatan, seluruh Selangor.

Peniagaan itu termasuklah rumah urut, pusat perjudian, ‘pinjaman berlesen’, penjualan arak dan sebagainya.

pssst: Jika seserius ini gejala maksiat di Selangor, kenapa PAS masih berdiam diri? Ke mana slogan negara Islam yang kini berubah kepada negeri berkebajikan yang kononnya berpaksikan kepada hukum Islam?

No comments:

Post a Comment