ANIMSI

home

Followers


Monday 23 July 2012

SAKIT!! BLOGGER DOUBLE Y BELASAH BLOGGER APA SEBAR FITNAH!!?


Tuduhan Kononnya Datuk @ahmadmaslan Membezakan Darjat Anak Yatim Keterlaluan!


Baru sehari 'declare' tidak menyokong BN mahu pun PR blogger A.P.A mula membuat tuduhan liar kononnya Datuk Ahmad Maslan membeza-bezakan darjat antara anak yatim dan tetamu yang lain hanya kerana anak-anak yatim yang diraikan dalam Program Nur Ramadhan semalam makan dalam keadaan bersila.

Saya ada dalam majlis tersebut, jadi berani saya katakan tuduhan yang dibuat ke atas Datuk Ahmad Maslan cukup keterlaluan. Benar anak-anak yatim yang diraikan semalam makan bersila di dalam ruangan yang dikhaskan.

Tetapi terdapat petugas-petugas katering yang melayan mereka, malah lauk pauk untuk mereka juga dihidangkan berbeza tetamu-tetamu yang lain kerana mereka terpaksa beratur dan mengambil sendiri juadah buffet untuk berbuka.

Tempatnya pula berdekatan dengan ruangan solat, ianya untuk memudahkan adik-adik ini menunaikan solat Maghrib secara berjemaah sebaik sahaja selesai berbuka.





Lauk-pauk yang dijamah oleh anak-anak yatim ini pula sama dengan apa yang dihidangkan kepada tetamu yang lain. Jadi tuduhan kononnya wujudnya perbezaan darjat di antara anak-anak yatim dengan tetamu yang lain sama sekali tuduhan yang tidak tepat!

Nah ambil petikan sms yang dikirim oleh Datuk Ahmad Maslan  :
"Saya pun duduk makan buka puasa dgn mereka bersila..saya tak makan atas kerusi, meja..nampak lebih mesra begitu hajatnya..bukan hasrat utk merendahkan taraf mereka..makanan anak yatim dihidang..dome itu bukti makan dihidangkan, tak perlu beratur, payah sbhg anak kecil..org lain duduk kerusi, tapi makan buffet..anak yatim dapat duit, org lain tak dapat..anak yatim dapat kurma & air zam zam..org lain cuma kurma sahaja.

Jika anak2 kecil itu duduk atas kerusi & guna dome, ada yg mungkin kena berdiri utk ambil makanan sbb makanan dlm dome agak jauh utk mereka capai..atas sbb yg praktikal sbb ada anak yatim yg umur 3, 4, 5 thn walau tak nafi ada yg besar..jika di bawah senang dicapai tangan lauk2 depan mata mereka..jika blogger berkaitan lihat sendiri, maka nampak rasionalnya..ini pendekatan terbaik (wasatiyyah) melihat situasi begitu..saya juga buat aktiviti mcm pimpinan umno yg lain bukan utk promosi diri..banyak aktiviti tak masuk berita pun..jika buat aktiviti dituduh promosi, maka duduk diam sajalah..bila diam dianggap kalah...
Lain kali tanyalah bro...!

Jangan main tulis saja, tahulah sudah tidak berpihak kepada mana-mana parti politik. Lu puasa tak APA, kalau puasa pergi berbuka sajalah. Sia-sia saja lu berlapar dan dahaga tapi sebar cerita tak betul berunsurkan fitnah!

Tengok sikit sambutan PR kepada blogger 'kuda tua' ini :


Kembali bersama kami?

Tak berpihak kepada mana-mana parti konon...

Tapi hari-hari kritik pemimpin UMNO, tapi anehnya tak pernah dia kritik pemimpin PR. Nak ikut jejak Aspan Alias ke orang tua?

Pirahh...!
-double Y

pssssssT:  Blogger APA ketagih nak fitnah BN ke? haha...

No comments:

Post a Comment