ANIMSI

home

Followers

Wednesday, 11 July 2012

ABBY KANTOI!! ABBY MASIH BEGETAH? BERAPA PAS BAYAR SE ROUND & SEMALAM BERSAMA ABBY??


Abby suka layan pemimpin pas?
Edisi kantoi! Baca edisi Semalam bersama Abby!!


 
Agak lama kenapa pelakun-pelakun dan penyanyi atau lebih tepat bekas pelakun dan bekas penyanyi masuk PAS ada kena mengena dengan populariti yang dah menjunam atau tak laku.

Kalau masih popular dan duit masyukkk, ingat mahukah mereka bersama pembangkang. Tak payah tengok jauh-jauh, lihat si Azwam Ali saja. Dha masuk dah PKR dengan duit dari Azmin. Cuma terpaksa konar balik kerana mulut dah terlepas cakap yang pasti dia boleh dicaj kerana mengugut.

He knows it coz he is a lawyer by training.

Sebanarnya pelakun atau penyanyi tak tahu apa pasal politik. Tak kira yang sokong BN atau Pakatan Rakyat. mereka hanya terlibat dalam dunia hiburan dan itu saja mereka tahu. Maaflah cakap ... berapa kerat penyanyi dan pelakun di Malaysia yang ada pelajaran tinggi?

Orang ada pelajaran tinggi pun tak tahu nilai politik dari segi peranan dalam struktur pentadbiran negara. Inikan orang2 hiburan kit ayang peringkat public consciousness tak sama hebat pelakun Hollywood atau Britain.

Pelakun dan penyanyi kita pun bercakap di awam pun tak lancar dan tak pandai artikulasikan diri mereka.

Lama kami dah agak ada imbuhan, akhirnya Sungai Rapat Online sini berjaya dedahkan Hairie Othman dibayar RM50k untuk naik kepentas PAS. Rupanya cerita duit saja.

Artis masuk PAS buan pasal perjuangan atau kesedaran Islam tetapi ceritanya duit ... Padan orang ada ijazah macam Aishah pun terdedah asas dia masuk PAS pasal salahkan Syahrizat di atas kesalahan dia sendiri tadah n*n*k kat Mat Salleh hingga anak dia rosak.

Abby Abadi pula boleh kata dia jumpa Islam dalam PAS. Salahkan masyarakat dan dunia hiburannya kerana tidak mendekatinya dengan Islam. Ramai orang rapat dalam dunia hiburan jaga ugama masing2. Macam Abby tak jumpa? Orang macam mana Abby kawan dulu?

Ada affair dengan jantan dan lepas tu sampai kena saman tak memenuhi kontrak berlakun dan komdian tak laku lagi? Anak tiga orang nak jaga, malu nak mintak bekas suami Norman Hakim.

Nak rapatkan diri dengan Islam, patutnya carilah badan dakwah atau badan ilmu bukan parti politik. Cari Guru Mursyid bantu kenali tuhan dengan kenali diri ... opps takyah kupas2. Kita cerita politik sajalah.





Kini GAP sini dah confirmkan Abby dah ada eck eck ... dengan orang korporat yang sedia jemput. Bolehlah lumayan sedikit ....

Kalau Hairie Othman dibayar 50k, Abby se round PAS bayar berapa? Se round ceramahlah ... untuk banding.

No comments:

Post a Comment