ANIMSI

home

Followers

Thursday, 2 February 2012

PANAS!! KEDIAMAN TIMBALAN KETUA PAS DIBAKAR & KERETA MUSNAH!!


Rumah timbalan ketua Pas Johor dibakar, kereta musnah

 
KUALA LUMPUR - Rumah teres dua tingkat Timbalan Pesuruhjaya Pas Johor, Dzulkifly Ahmad rosak sebahagian dalam kebakaran manakala salah satu kereta miliknya rosak teruk, dipercayai akibat perbuatan khianat awal pagi tadi.

Bagaimanapun Zulkifly bersama isteri dan dua anaknya serta saudara maranya selamat dengan bertindak keluar menerusi pintu belakang rumah mereka di Taman Universiti, Gelang Patah.

Kejadian dipercayai berlaku sekitar jam 3.40 pagi tadi.

"Kereta dalam garaj dipercayai disimbah minyak meletup. Api marak ke ruang tamu, dan letupan menyebabkan keluarga beliau sedar dan bertindak keluar.

"Beliau (Zulkifly) ahli keluarga sempat keluar ikut pintu belakang.  Anggota polis dan unit forensik ada menemui botol minyak tanah lima liter di kawasan rumah Haji Zulkifli," kata Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat Mazlan Aliman ketika dihubungi Sinar Harian Online.
Mazlan yang berada di tempat kejadian ketika dihubungi berkata, pihaknya percaya ia perbuatan khianat pihak-pihak tertentu.

"Haji Zulkifly akan membuat laporan polis pagi ini," katanya lagi.

Mazlan memberitahu, beliau tidak menolak kemungkinan kejadian itu adalah cubaan membunuh.

Dzulkefly sebelum ini, tambah Mazlan, banyak mendedahkan isu-isu panas di negeri Johor dan dikhuatiri ada pihak yang tidak senang dengan tindakan beliau.

Dalam pada itu, Zulkifly ketika dihubungi berkata, bahagian depan rumah dan ruang tetamu rosak teruk dalam kejadian awal pagi ini.

"Saya sedar rumah saya terbakar selepas terdengar letupan kuat. Kereta BMW saya rosak sama sekali dan satu lagi kereta rosak sebahagian. Api marak ke ruang tamu, memaksa kami keluar ikut jalan belakang," katanya yang turut mengesahkan ada menemui bekas minyak.
"Ini kali pertama saya alami kejadian ini. Kami ada temui bekas minyak," katanya sama ada beliau percaya ia akibat perbuatan khianat.

Menurut beliau, kejadian berlaku kira-kira jam 3.40 pagi sewaktu beliau dengan enam anggota keluarganya sedang nyenyak tidur di tingkat atas rumahnya.

Kata beliau, pihak bomba berjaya memadamkan api daripada terus marak.

Pssssssst: Jangan kaitkan dengan umno sudah, nanti tak pasal-pasal kena saman.

2 comments:

  1. Ni semua kerja orang PAS macam biasalah bila dah buat kerja akhirnya UMNO yang akan dipersalahkan.

    PAS ini semua taktik lama dah lapuk semua orang dah tahu dan dah hafal dialog.

    PAS kalau nak buat cerita pun jangan le banggang sangat kalau nak buat khianat orang takkan buang botol minyak kat tempat kejadian baik mereka hapuskan bukti dengan membawa balik bottol minyak tu ke atau buangkan jauh dari tempat kejadian.

    So semua ini adalah sambunganb dari siri telenovela "LARI KE KEDUTAAN TURKI" "KERETAKU "DISABOTAJ" DAN "AKU DISUNTIK ARSENIK"

    Kalau nak disenaraikan banyak sangat drama Telenovela dalam PR ni cuma tak larat nak disenaraikan.

    ReplyDelete
  2. sokong cencaluk 7:18pm

    kalau betul ada unsur pengkhianatan maka bodoh sangat lah orang yang buat tu. mana taknya tinggal bahan bukti. tersangat lah tak profesionalnya. jumpa bekas minyak konon. telenovela ni budget ciput sangat. ubah skrip kasi umph cikit. baru boleh jual

    ReplyDelete