ANIMSI

home

Followers


Tuesday 18 September 2012

BANGSAT! APEK DAP DAH MELAMPAU KUARANG AJAR TAK HORMAT UMAT ISLAM!!

 
DAP Tak Hormat Perasaan Umat Islam
SHAH ALAM – “Kami Pemuda Umno dah biasa dengan sikap DAP yang tidak menghormati perasaan umat Islam.”

Demikian reaksi Ketua Pemuda Barisan Nasional, Khairy Jamaluddin mengulas mesej Twitter Ahli Parlimen Beruas, Ngeh Koo Ham dari DAP kelmarin mengenai perhimpunan yang bakal diadakan Jumaat ini.
Kata Khairy, “Jelas tweet Ngeh menunjukkan bahawa beliau dan DAP keseluruhannya amat tidak sensitif dengan perasaan umat Islam dan membuktikan bahawa mereka tidak memahami langsung perasaan umat dan juga kedudukan Nabi (Muhammad) SAW dalam Islam.”

Khairy yang juga Ketua Pemuda Umno berkata, perkara tersebut amat malang sekali memandangkan beliau seorang rakyat Malaysia tetapi masih tidak mempunyai pengetahuan asas tentang Islam dan juga sensitiviti Muslim.
“Saya harap Pas sebagai rakan kongsi DAP dapat mengecam kenyataan Ngeh sebab apa yang dia kata itu dituju juga kepada Pas dan takkan Pas nak terima penghinaan seperti itu,” kata beliau lagi.

Mesej Koo Ham antara lain berbunyi, “Khairy mahu Muslim protes membantah Sam Bacile. Bagi Islam atau bagi kepentingan politik? Adakah Muslim membuang terlalu banyak masa dan tenaga dalam hal ini?”
Kelmarin, Khairy memberi kenyataan bahawa Pemuda Umno sedang merancang mengadakan demonstrasi membantah filem Innocence of Muslims Jumaat ini.
Rasa tersinggung umat Islam terhadap penerbitan dan penyangan filem ‘Innocence Of Muslims’  bukan hanya berlaku di negara ini tetapi secara menyeluruh di semua pelusuk dunia.

Marah yang wujud adalah terlalu kuat sehingga sudah puluhan yang kehilangan nyawa dan kemusnahan harta benda yang terlalu banyak.
Filem tersebut sangat menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW dan perasaan marah yang wujud jelas ia adalah yang gagal difahami oleh Koo Ham.

Jika ada pihak meluahkan bahawa sekolah jenis kebangsaan Cina di negara ini perlu ditutup, sudah pasti parti yang dilabel perkauman seperti DAP akan melompat dan menjadi begitu marah dengan kenyataan demikian.
Orang seperti Koo Ham akan melenting macam khinzir betina datang bulan.
Namun, orang seperti ini nyata gagal memahami bahawa kalau ada kenyataan  sekolah jenis kebangsaan Cina di negara ini perlu ditutup, ia belum pun mencapai 0.01 peratus pun daripada kesan dan tahap penghinaan yang diterima masyarakat Islam melalui   penyangan filem ‘Innocence Of Muslims’  .
Kepada Koo Ham, ini bukan soal terlalu banyak membuang masa. Ini soal maruah dan intergriti agama kami orang Islam. Asas kepercayaan kami selama ribuan tahun.

Contoh seterusnya Koo Ham, katalah ada orang cakap ibu anda seorang pelacur…pasti anda akan marah bukan? Kami pun marah kerana  filem ‘Innocence Of Muslims’ menzahikran ibu-ibu kami (isteri-isteri Rasullah SAW) dalam keadaan yang sama.

Kalau anda ada agama dan bukan sekadar mengamalkan budaya nenek moyang, mungkin anda boleh faham bahawa ini bukan soal buang masa.
Dan siapa Koo Ham untuk mempersoalkan apa dalam hati Khairy Jamaluddin, yakni buat untuk agama atau politik?

Soalan yang dilemparkan Koo Ham sebaliknya tidak perlu didebatkan lagi, ia secara terang-terangan bersifat politik.

Sebelum tampil hendak mengata orang, kepada apek bernama Koo Ham ini, berhati-hatilah bila bercakap.
Kalau anda rasa rencana ini boleh buat anda marah, apakah anda tidak rasa soalan bodoh anda ketika umat Islam sedang sedih dan kecewa boleh membawa perasaan yang sama?

Kalau dilihat pada tweet Koo Ham selepas itu, apek berkenaan cuba untuk ‘cover line’ dengan menimbulkan beberapa persoalan baru.
Itulah contoh pusing cakap.

Bila sudah tahu sudah buat hal…mula la hendak menampakkan diri itu hero dan tidak berniat jahat.
Sedangkan tweet asal itu jika diamati, secara tidak langsung menghina orang Islam sebagai kononnya menumpukan tenaga dan membuang masa dalam isu kecil.

Isu kecil otak kau la apek. Lu cuba fahamla, sudah berapa ramai sampai hilang nyawa. Tentu benda itu sangat penting dan bukannya buang masa!

No comments:

Post a Comment