ANIMSI

home

Followers

Monday, 24 October 2011

PANAS: HUKUM HUDUD PAS DITOLAK PKR DAN DAP..RAMAI AHLI PAS KENA TIPU???

http://www.mykmu.net/wp-content/uploads/2011/09/DAP-ganti-PAS-300x200.jpg

Majlis Pimpinan Pakatan (MPP) pembangkang tidak akan melaksanakan hukum hudud seperti yang dicadangkan Pas kerana ia tidak menepati dasar bersama, Perlembagaan Persekutuan dan agenda Buku Jingga.


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pakatan pembangkang menghormati pendirian Pas dalam hal itu tetapi pada masa yang sama menerima perbezaan pendirian DAP yang menentang pelaksanaannya.

“Kita tak boleh nafikan hak mana-mana pihak untuk mengemukakan pendirian tetapi kita terikat dengan dasar bersama dan Perlembagaan Persekutuan,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat pakatan pembangkang selama tiga jam di sini malam tadi.


Turut hadir Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pengerusi DAP, Karpal Singh, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.
Ketika ditanya sama ada isu hudud akan terus diketepikan pada masa akan datang, Anwar yang juga Penasihat PKR berkata, gabungan itu tidak ada masalah untuk membincangkan tentangnya kerana berpegang pada prinsip demokrasi dan kebebasan bersuara.


psssssst: Apalagi nak pas perjuangankan bila perjuangan mereka ditolak oleh rakan kongsi mereka DAP dan PKR....keluar jela dari pakatan tu PAS wei...haha..

4 comments:

  1. Dulu saya ingatkan pas boleh berjuang tanpa takut pada parti lain. Tapi sekarang saya rasa PAS tak mcm dulu.. sy keluar dari pas secara senyap sebab idealisme yang berbeza

    ReplyDelete
  2. aku pun rase mcm tu bro..pas dah kena tunggang pkr n dap!!

    ReplyDelete
  3. PAS adalah Parti haramjadah. Sedangkan nama Allah tidak dipertahankan, ini pulak melalak lalak konon hendakkan hukom Hudud. Sebelum hendakkan hukom Hudud tolong berikan air bersih dahulu kepada rakyat kelantan, bukan air berwarna. Dan tolong bersihkan tandas2 dan tempat ambil wudhu di mesjid2 dan surau2 sekitar Kelantan kerana orang2 PAS amat terkenal dgn kotor bolor dan pengotor. Mungkin di tarbiyah bab kebersihan tidak ada diajrkan pada merka. Kita semua sekrang sudah jelas dan faham, mengapa Tun Dr Mahathir tidak mahu hukom hudud di kelantan, sudah terang lagi bersuloh, kerna Hudud PAS bukan hudud Islam, tidak sama dan jauh berbeza. Hudud PAS ikut tekak dan nafsu pemimpin2 terencat akal PAS dgn bukan berlandaskan Al Quran dan sunnah. Meliwat hukom haram walaupun dgn isteri sendiri, tetapi kohalal dalam hudud PAS. Rasuah haram dalam hukom Hudud Islam, tetapi kohalal dalam hukom hudud dan fartwah PAS, itu sebab Tabung Memali dan wang keperratif KOHALAL, semua hilang sampe gondol. Berzina pun haram dalam Islam, tetapi berzina dgn isteri kawan rapat kohalal dalam PAS. Tanya lah Mat Burit, Din Puduraya, Adun Selinsing, Adun Perupok, apakah mereka2 ini hendakkan hukom hudud Islam? Sudah tentu rejam sampe mampos menantikan mereka. Ingat PAS adalh parti Ajran Sundal. Selamtkanlah diri dan keluarga, jahui lah PAS. Jangan merelakan diri di azab Allah.

    ReplyDelete
  4. bagus ppj..teruskan perjuangan

    ReplyDelete