ANIMSI

home

Followers


Monday 3 October 2011

PANAS BETUL:DAP DAH TAK LAYAN NIK AZIZ!!


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgYY9U2Vu5usNCttrRY3nueW2EQjLHzdi6pQoJ0smiqIKpKLq-TYp8WR46EazghNbzN0MMaob_r0ubP3sAlK9nIROndVz0meDgDv2lGE8_iyJyoPoCpTkg3YCmCATOs-1gN2q8JFWMbOu3n/s400/dap+pas.jpg 
 
   PULAU PINANG . – Walaupun Pas masih bercita-cita untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini jika pakatan pembangkang menang pilihan raya kelak, sekutunya DAP pula mempunyai pendirian berbeza.
Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata, parti itu tidak akan bersetuju pada bila-bila masa untuk melaksanakan hukum hudud termasuk yang pernah diluluskan Dewan Undangan Negeri Kelantan dan Terengganu sebelum ini.
“DAP menegaskan pendiriannya seperti dahulu iaitu, tidak bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud jika parti pembangkang berjaya memperoleh majoriti dua pertiga pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
“Kita tidak akan bertolak ansur dengan sebarang pindaan Perlembagaan untuk enakmen hukum hudud ini,” katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.
Semalam, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melahirkan harapan untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini jika pembangkang mengambil alih pentadbiran Kerajaan Persekutuan pada PRU-13.
Jelas Menteri Besar Kelantan itu, pelaksanaan hukum hudud hanya melibatkan orang Islam dan masyarakat bukan Islam seharusnya tidak perlu risau.
Dalam pada itu, Karpal memberitahu, beliau tidak faham kenapa orang bukan Islam perlu membiarkan diri mereka diadili berdasarkan undang-undang syariah.
“Di samping itu, saya juga berharap Pas berpegang teguh pada resolusi yang diluluskan Muktamar Pas baru-baru ini dan tidak kembali kepada matlamat mahu menjadikan Malaysia sebagai negara Islam.
“Pas perlu memenuhi resolusi membentuk sebuah negara berkebajikan bagi menggantikan negara Islam di Malaysia,” ujarnya.
Beliau turut bersetuju dengan pandangan Pas sebelum ini bahawa pelaksanaan hukum hudud hanya akan menyebabkan pengundi hilang kepercayaan kepada pakatan pembangkang.

pssssssst: Mampuih la Dap sampai mampus taknak hudud. PAS keluar Pakatan la lagi bagus!!

No comments:

Post a Comment