ANIMSI

home

Followers


Monday 26 September 2011

HUDUD: PAKATAN TUMBANG PRU13, PAS & DAP BERGOLAK!!



Mustafa berkata, mesyuarat pada hari Rabi ini  yang sepatutnya membincangkan mengenai Bajet 2012 tetapi akan meletakkan isu sensitif hukum Hudud sebagai keutamaan dan satu pendirian bersama akan dibuat. Ini kerana idea baru diperlukan untuk menyelamatkan Pakatan dari terus rapuh untuk memenangi PRU 13 akan datang.

Manakala Anthony pula menegaskan Pakatan akan berusaha mencari formula untuk mengelak dari isu hudud ini walaupun ia "bukan satu isu yang baru".

   Pakatan pembangkang semakin hilang keyakinan untuk bersama kerana persetujuan  yang dicapai tidak menguntungkan kepada semua parti.

    DAP kini akan terus berkeras untuk membantah usaha Nik Aziz untuk melaksanakan hudud. Nik Aziz berkata "DAP nak keluar (gabungan pembangkang) pasal apa? Hudud untuk orang Islam dan apa hubungan dia (DAP) dengan orang Islam," katanya kepada pemberita di kediaman Menteri Besar di Kota baharu, semalam.

Kelmarin, Nik Abdul Aziz berkata hukum Hudud itu akan dilaksanakan di Mahkamah Syariah di Kelantan walaupun mendapat tentangan daripada DAP.



psssst: Kan i dah cakap jangan bagi muka kat DAP tu. Kan Dah kena..

No comments:

Post a Comment