ANIMSI

home

Followers


Monday 21 May 2012

PANAS!! BEKAS POLIS NEGARA PUKUL ANWAR DI JERANTUT! !


 
  Pada petang semalam Tan sri Hassan Musa bekas Ketua Polis Negara telah menyampaikan ceramah beliau di Jerantut Pahang. Telah banyak yang di dedahkan tentang apa yang telah berlaku dan apa yang memeranjatkan berkenaan isu salah laku Anwar.(ANWar kAnToI)
       Sidang dewan seolah-olah terpukau apabila mengetahui cerita yang sebenar terjadi lebih-lebih lagi berkenaan salah laku Anwar sejak beliau menjalankan siasatan kes liwat Anwar yang pertama.
       Betapa bangsatnya Anwar!!! itulah yang lahir dihati pendengar!!
  Tahniah PPJ ucapkan Kepada Tan Sri Anwar Musa kerana sudi berkongsi dengan rakyat.
       PPJ akan dedahkan seterusnya berkenaan Si Konet bengkok tu buat!! kah kah kah..
Depa dah goyang bila Tan Sri Musa Tan Sri Hassan dedahkan perkara yang melibatkan permainan jahat Anwar yang semakin terdesak!!
Berkenaan kes saman beliau terhada Anwar ibrahim telah pun diputuskan Mahkamah Tinggi menetapkan tiga hari mulai 16 Okt ini untuk perbicaraan penuh kes saman bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung insiden 'mata lebam' pada 1998.

Hakim Datuk Asmabi Mohamad menetapkan tarikh itu di dalam kamar selepas bertemu peguam K.K Lim yang mewakili Musa dan Bani Prakash mewakili Anwar.


Bani memberitahu pemberita bahawa mahkamah menetapkan 24 Mei ini untuk pengurusan kes bagi membolehkan pihak plaintif (Musa) memfailkan isu-isu yang akan dibicarakan pada perbicaraan itu.


Anwar membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor pada 1 Julai 2008 dengan dakwaan Musa dan Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail telah mereka-reka keterangan dan menyembunyi beberapa fakta dalam penyiasatan serangan fizikal terhadapnya oleh Ketua Polis Negara ketika itu, Tan Sri Abdul Rahim Noor, pada 1998. Itulah kerja Anwar yang sentiasa memusing cerita bagang!


Berikutan itu, Musa menfailkan saman terhadap Anwar pada 21 Julai 2008 atas alasan dakwaan itu tidak berasas dan tidak benar dan telah mencemarkan maruah peribadi, imej, kehormatan dan nama baiknya dan juga kapasiti profesionalnya.


Dalam pernyataan tuntutannya, Musa menafikan mengambil bahagian dalam konspirasi untuk mereka-reka keterangan dan menyembunyikan fakta berkaitan serangan itu.


Musa berkata beliau juga tidak pernah menyalahgunakan kuasanya dalam apa cara sekalipun dalam penyiasatan kes rasuah dan liwat Anwar.


Menurutnya, Anwar berniat jahat apabila membuat laporan polis terhadapnya dan Abdul Gani, dan ketua pembangkang itu berbuat demikian kerana sedang menghadapi pertuduhan baharu liwat.


Musa menuntut ganti rugi am, teladan dan ganti rugi teruk, faedah lapan peratus, kos dan relif lain yang difikirkan sesuai oleh mahkamah. Amaun yang dituntut tidak dinyatakan secara spesifik dalam pernyataan tuntutan itu.


Beliau juga memohon injunksi untuk menghalang Anwar daripada
mengulangi kenyataan memfitnah itu.


Anwar, dalam pernyataan pembelaan difailkan pada 24 Okt 2008, berkata laporan polis itu dibuat bagi mendapatkan pembelaan dan justifikasi. 


 Tan Sri Musa Hassan ketika menyampaikan ceramah diJerantut semalam
 
pssst: PPJ pasti tembelang Anwar akan terus pecah!! Bodohnya si Bangsat       Anwar ni tuduh orang tak tentu pasal celaka lu nuar!!

1 comment:

  1. Wahh!! Nak tau jugak bro PPj apa yg TS Musa kantoikan tu..

    ReplyDelete