ANIMSI

home

Followers


Monday 2 April 2012

PANAS!! MELAYU DAP GAGAL PERTAHAN GUAN ENG!!


Lim Guan Eng  menggunakan khidmat banjingan dan suruhan DAP Melayu untuk menjawap penyelewengan tanah masjid dan sekolah melibatkan kawasan Bayan Mutiara yang dibeli secara runding terus oleh Ivory S/B.

Hasilnya NGO DAP Kongres Melayu mula mempersoalkan kenapa kerajaan BN mengambil waktu yang lama untuk tidak mengezetkan kawasan tapak masjid.Kongres Melayu DAP persoalkan kenapa tidak dipecahkan lot dan digazetkan,walhal apa perlunya tapak tersebut digazetkan jika tidak dijual oleh kerajaan BN bukan sepertimana Lim Guan Eng yang memperolehi keuntungan dengan menjualnya kepada Ivory S/B.

 Menariknya cara Kongres Melayu menyalak tidak pula menyalahkan Guan Eng yang menjual tanah tersebut malah pengerusinya Rahamad Isahak menunding jari kepada Umno.

Yang mencuri hasil kerajaan negeri berbillion ringgit dikatakan tak salah,peliknya pihak yang persoalkan mengapa DAP jual keseluruhan tanah Bayan Mutiara kepada Ivory S/B pula menjadi mangsa.

Begitulah cara Kongres Melayu DAP cuba mengalihkan isu.Kelmarin Plan Asal kawasan tapak Bayan Mutiara didedahkan.:klik sini

Kepada Rahamad Isahak pengerusi Kongres Melayu DAP,rujuk dulu plan asal barulah beri kenyataan kurang sikit nampak bodoh kamu tuh! ,jika tidak dijual tanah kepada Ivory S/B apa perlunya digazetkan sebelum masjid dibina.

Inilah masaalahnya jika menjadi anjing DAP hingga tak hilang rasionalnya.....


UMNO Pulau Pinang meminta Ketua Menteri, Lim Guan Eng segera menyerahkan tanah tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara kepada Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) dan Kementerian Pelajaran.


Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, ini kerana tanah tersebut telah disenaraikan dalam pelan asal kelulusan reka bentuk pembangunan di Bayan Mutiara.

Menurut beliau, kedua-dua tapak tanah yang berkeluasan 3.36 hektar (8.5 ekar) itu bernilai RM88 juta jika ia dijual pada harga RM240 bagi satu kaki persegi-Utusan


Read more:pisau.net

No comments:

Post a Comment