ANIMSI

home

Followers


Tuesday 10 April 2012

HOT!! TASHA SHILA LAGI POWER DARI NEELOFA, IZARA!!



Mula dikenali melalui drama Gemilang pada awal 2011, Tasha Shila kini melangkah lebih setapak memperjuangkan bidang lakonannya setelah diangkat sebagai Artis Baru Wanita Popular pada Anugerah Bintang Popular (ABP2011) yang berlangsung Ahad lalu.
Kemenangan dalam menyandang gelaran Artis Baru Wanita Popular sememangnya tidak pernah dijangka olehnya kerana pelakon seperti Neelofa dan Izara Aishah yang merupakan saingan hebat turut tercalon dalam kategori sama.
Sebelum diumumkan sebagai pemenang, anak jati Kuala Lumpur ini mengatakan tidak pernah meletakkan harapan tinggi untuk memenangi anugerah tersebut.
Bagaimanapun, pelakon yang senang dipanggil Tasha ini mengakui kejayaan yang diperoleh kali ini hasil usaha keras peminat yang sering memberi sokongan dan dorongan yang tidak pernah putus.
"Saya memang tidak sangka dengan kemenangan ini. Tapi ianya tidak mustahil kerana kemenangan ini bergantung kepada undian peminat sepenuhnya.
"Terima kasih tidak terhingga saya ucapkan kepada peminat yang sering memberi sokongan dan mengundi saya sehingga berjaya memenangi anugerah ini. Kemenangan ini terlalu berharga buat saya dan amat membantu saya meneruskan karier ini dengan lebih baik.
Menurutnya, kemunculan lakonannya yang bermula pada 2011 menerusi beberapa drama dan telefilem ternyata membuahkan hasil apabila berjaya merangkul gelaran Artis Baru Wanita Popular ini.
"Selepas ini saya akan lebih bekerja keras dalam memastikan kemenangan ini berbaloi dan sebagai tanda terima kasih saya kepada peminat yang menjadi inspirasi dan tulang belakang saya.
"Tanpa sokongan mereka, saya akui agak sukar untuk mencapai kejayaan yang sudah saya peroleh hari ini," katanya.
Lebih selektif
Mengakui masih lagi hijau dalam bidang lakonan, pelakon yang lebih mesra dipanggil Tasha ini, mengatakan mahu lebih selektif dalam memilih watak yang ditawarkan kepadanya.
Menurut Tasha, keputusan yang diambil tidak ada kaitan dengan kemenangannya pada ABP2011, malah dia mengatakan tindakan itu diambil semata-mata untuk memelihara kariernya sebagai seorang pelakon yang berkebolehan.
"Sebelum ini saya kerap diberi watak antagonis dan saya tidak mahu ianya berterusan kerana risau peminat akan bosan dengan lakonan saya yang hanya diberi watak yang sama.
"Saya mahu lakukan pembaharuan dalam lakonan dan lebih selektif dalam menerima watak yang diberi kepada saya. Kalau boleh saya mahu lebih versatil dengan lakonan supaya lakonan saya dapat memberi impak kepada penonton," ujarnya.
Pelakon berusia 25 tahun ini mengatakan, kemenangannya itu dianggap sebagai satu tanggungjawab yang diberi kepadanya untuk lebih serius terhadap karier diceburinya.
"Saya ada menerima tawaran lakonan beberapa drama dan sebuah filem, tetapi buat masa ini saya masih meneliti tawaran tersebut.
"Saya mahu lakukan yang lebih baik untuk memantapkan lagi lakonan saya sekali gus dapat memberi kesan yang lebih besar kepada penonton," katanya.
Sementara itu, Tasha memberitahu, dia bakal muncul dalam telefilem dan drama Friday I'm In Love, Takdir Yang Tertentu dan Landasan Cinta yang akan disiarkan di kaca televisyen tidak lama lagi.
Ke peringkat antarabangsa
Apabila ditanya hala tuju dan perancangan masa depannya, Tasha berkata, dia ingin mengembangkan bakatnya dalam bidang lakonan ke peringkat luar negara.
Menurutnya, cita-citanya itu memerlukan kerja keras dan sokongan padu daripada peminat untuk merealisasikannya kerana mengakui ianya tidak mudah untuk dicapai.
"Kalau Yuna boleh bawa bidang nyanyiannya ke peringkat antarabangsa, saya juga mahu harumkan nama negara dengan lakonan saya ke peringkat yang sama," katanya.
"Selama bergelar seorang pelakon, saya tidak pernah berputus asa walaupun terpaksa menjalani pelbagai cabaran demi mencapai kejayaan dalam bidang lakonan ini. Selagi terdaya, saya akan cuba lakukan yang terbaik untuk menjadi seperti yang saya impikan," katanya

No comments:

Post a Comment