ANIMSI

home

Followers

Wednesday, 11 January 2012

PANAS ! KENYATAAN MEDIA AZLAN LAZIM BAPA SAIFUL BUKHARI!


1) Saya Azlan Mohd Lazim, bapa kepada mohd saiful berasa sangat kecewa dgn kenyataan bar council yang menyarankan agar pihak Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan berhubung keputusan kes anak saya yang diputuskan mahkamah pada 9/1/2012.

2) Pada hemat saya, tindakan Majlis Peguam itu dilihat sebagai langkah untuk menidakkan hak seorang warganegara untuk diadili, dan didengar rayuannya sehingga ke peringkat yang tertinggi menurut Perlembagaan Malaysia.

3) Majlis Peguam seharusnya bersikap 'neutral' dalam melihat suatu proses keadilan berlangsung dan bukannya dengan menghalang proses keadilan berlangsung.

5) Adakah gesaan tersebut melambangkan pendirian semua peguam-peguam di Malaysia atau hanya pendirian tertentu individu-individu yang menduduki kerusi Majlis Peguam yang berkepentingan politik?

6) Mengapa Majlis Peguam selama ini pernah tidak bantah pihak tertuduh dalam perbicaraan kes ini yang ikut rekod telah membuat 36 kali rayuan? Ini baru kali pertama pihak kami mohon untuk buat rayuan sudah mahu dihalang. Mengapa ada 'double standard'? Adakah kerana anak saya hanya seorang insan kerdil, bukan seorang VIP, ahli politik, hak beliau dinafikan dengan begitu sahaja?

7) Demi anak saya, saya merayu agar pihak Peguam Negara tidak terpengaruh dengan desakan Majlis Peguam atau mana-mana pihak agar tidak mengemukan rayuan.

7) Sebagai bapa, Saya akan terus bersama anak saya dan berjuang untuk memastikan aduan anak saya ini mendapat pengadilan seadil-adilnya bagi mengembalikan nama, maruah beliau, juga seluruh keluarga saya.

AZLAN MOHD LAZIM
11 Januari 2012
parpukari 

3 comments:

  1. Tak payah... AZLAN MOHD LAZIM tak percayakan akhirat ke??????????

    cukuplah tu... naik meluat aku....


    AZLAN MOHD LAZIM ni kapir ke...tak caya adanya akhirat???????

    ReplyDelete
  2. MEMANG KERJA ORANG PAKATAN LAH TU, MENGKAFIRKAN ORANG....

    ReplyDelete
  3. biar lah....hak dia nak buat rayuan..cuba kalu peliwat tegar tu kena...mesti jugak lahh buat rayuan..

    admin blog..tolong link kan blog saya..
    www.hurairahady.blogspot.com

    thanks admin.

    ReplyDelete