ANIMSI

home

Followers


Sunday 11 September 2011

PANAS : Pengundi Jerantut tolak Tuan Ibrahim?? Baca, Tuan Ibrahim salah tempat, Tuan Ibrahim nak MB Pahang??

   
  PPJ terpangil untuk menulis sesuatu pekara yang ingin memperbetulkan apa yang ditulis oleh blog WZWH berkenaan Sejarah KG Batu Balai Jerantut yang dikatakan Tuan Ibrahim Tuan Man yang berasal dari situ.
    Untuk makluman seperti mana yang ditulis oleh WZWH, Tuan Ibrahim Tuan Man bukanlah anak jati Jerantut Pahang. Ternyata ianya tidak dapat diterima sama sekali oleh orang-orang tempatan. Imigran yang berlaku nyata Tuan Ibrahim mempunyai tali persaudaraan Dengan MB Kelantan TG Nik Aziz Nik Mat yang bermaksud Tuan Ibrahim ini berasal dari Kelantan dan bukanya Pahang. Memang tidak dinafikan ayah kepada Tuan Man mempunyai hubungan yang baik dengan Sultan Pahang sekarang.
     Sebenarnya antara faktor utama yang membuatkan calon PAS di Jerantut ini dan di sekitar Pahang bermasalah kerana mereka lupa perjuangan PAS sebenar hingga sangup mengetepikan untuk meletakan calon Anak Pahang Jati dan bukanya kroni-kroni Tuan Ibrahim.
       PPJ berharap Tuan Ibrahim sedar bahawa orang Pahang mula sedar bahawa PAS di Pahang bukanlah memperjuangkan Islam semata-mata malah memperjuangan nasib orang kroni-kroni PAS lebih-lebih lagi sedara mereka yang berasal dari Kelantan.
       Apa lagi yang tak percayanya? buktinya lihat sahaja calon yang mendominasi pembangkang? Calon Parlimen PAS= Dr Hamzah Calon,  Dun Damak= Mohd Noor(PKR), merupakan adik beradik Dr Hamzah.
Tuan Ibrahim mempunyai talian persaudaraan dengan mereka ini. Ini jelas terbukti, bukanya orang pahang yang menolak BN? Siapa yang mengetuai Pas Di Jerantut? Bukan orang Pahang!.
       Strategi PAS yang silap memang tidak mengetahui isu ini. Bagaimana kalau Calon PAS anak jati Pahang, Semestinya Tengku Azlan akan tersungkur.
       PRU 13 mungkin PAS akan menang hanya beberapa kerusi tetapi tidak boleh menawan Pahang, Anwar Ibrahim janganlah bermimpi untuk merampas Pahang tengok la calon kroni PAS yang kroni ini yang mempunyai agenda disebalik kuasa yang di inginkan. Undi protes yang hanya bersifat sementara ini tidak memberi gambaran bahawa orang Pahang menyokong PAS secara mutlak.
       PPJ memohon maaf PPJ bukan seorang yang racist tetapi ini yang berlaku di Jerantut dan sekitar Pahang. Memang ianya fakta dan buka PPJ main rembat sahaja. PPJ mendapatkan malumat dari orang PAS yang tidak senang dengan cara PAS di Jerantut sendiri.

Pssst: PPJ tulis bukan atas dasar politik, tetapi cerita sebenar yang terjadi.



No comments:

Post a Comment