ANIMSI

home

Followers

Tuesday, 5 June 2012

PANAS!! WANITA ICE-CREAM AZMIN ALI & VIDEO ANWAR SHAMSIDAR BUKTI MENYEDIHKAN PAS!!



SEHINGGA ke saat ini, nama Azmin Ali tidak henti-henti meniti disetiap bibir rakyat Malaysia yang peka dengan perkembangan politik semasa….

Dari kes makan aiskrimnya, kecurangan isterinya, penderhakaan kepada ibunya sehinggalah kepada pendedahan mengenai pemilikan harta yang tidak munasabah ketika menjadi Setiausaha Sulit Anwar pada 1995 oleh Raja Petra Kamarudin (RPK).

Lepas satu satu….!

Pencacai PKR sudah mula memainkan teori serangan peribadi untuk mengalihkan tumpuan rakyat dari pelbagai kes yang melilit Azmin sekarang ini. Ini adalah taktik biasa PKR kalau ada kelemahan dari kalangan pemimpin mereka yang didedahkan.

Ambil contoh macam kes video seks Anwarlah, yang dipertikaikan soal Anwar berzina dengan pelacur cina tersebut, sebaliknya yang lebih menjadi isu dikalangan pemacai PKR, rambutlah, perutlah dan sebagainya.

Penulis sendiri secara peribadi tidak begitu peduli dengan semua masalah Azmin sekarang kerana penulis sedar Azmin memang bukan bersih pun, malah kerana dia dan Anwar galak menyalahgunakan kuasa di Kementerian Kewangan dahulu, menyebabkan imej kerajaan BN terjejas sehingga hari ini.

Yang penulis pedulikan ialah kenapa dalam semua kekecohan ini, PKR tidak mengambil sebarang tindakan kepada Azmin..? Nak dokumen, dah ada dokumen, nak gambar, dah ada gambar , nak video..? Itu tunggu dulu kot.


Walaupun tidak sampai ketahap memecatnya dari parti tersebut, tapi sekurang-kurangnya ada tindakan lain yang lebih tegas seperti gantung sehingga siasatan selesai, diarah bercuti dan sebagainya.

Ini siasatan pun tak dijalankan, apa cerita nak gantung dan suruh bercuti lagi?

Macam mana PKR nak berlaku adil kepada rakyat Malaysia kalau dalam keadaan PKR belum berkuasa pun sekarang, kesalahan orang-orang tertentu yang rapat dengan Anwar sewenang-wenangnya didiamkan dan diambil jalan mudah dengan menuduh ia adalah konspirasi..?

Ini cakap pasal Azmin tau, bukan cakap pasal Anwar pun. Kalau Anwar tu lainlah sebab PKR ialah Anwar dan Anwar ialah PKR, maka itu tidak hairan langsung kenapa hampir kesemua jentera dan ahli PKR bangkit mempertahankan Anwar setiap kali ada skandal yang melibatkannya. Berbeza dengan Azmin yang mempunyai kelompok pemimpin tersendiri sahaja yang menyokongnya.

Kalau inilah gambarannya, maka wajiblah rakyat Malaysia menolak parti PKR ini dan sekutu lainnya dalam Pakatan Rakyat. Nampak sangat soal kronisme dan nepotisme begitu menebal dalam Pakatan Rakyat terutama di kalangan PKR dan DAP.


Bayangkanlah kalau Anwar menjadi Perdana Menteri dan Azmin melakukan sesuatu kesalahan. Pada anggapan kita, agak-agaknya bolehkah Azmin dikenakan sebarang tindakan undang-undang – melihat dari keadaan sekarang?

Penulis yakin tidak...., malah, Azmin dan sesiapa juga yang masuk inner circle yang rapat dengan Anwar akan lebih bermajarajalela, bak kata pepatah bersultan di mata, beraja di hati. Apabila mereka ini dipuncak kuasa, semua agensi dan jabatan kerajaan akan berada di bawah telunjuk mereka.

Hanya rakyat sahaja yang mampu mengubah keadaan ini dengan memastikan hasrat kelompok ini untuk menjajah Putrajaya

Anwar sebenarnya rasa kurang senang dengan kenyataan terbaru Azmin yang terus terang disifatkan sebagai serangan ‘sound bites’ kepada dirinya dan keluarga. Ya, mungkin pandangan Azmin adalah ikhlas untuk kekuatan PKR; namun ianya tidak menyenangkan Anwar dan keluarga. Azmin perlu sedar diri, bahawa tanpa sentuhan ‘The House of Anwar’, Azmin dan PKR tidak akan mampu belayar jauh sebagai parti politik.

Kebanyakan rakan-rakan pimpinan PKR menganggap serangan ini sebagai ‘counter-arguments’ Azmin kepada masalah moral yang sedang dihadapi oleh dirinya pada ketika ini. Azmin kurang senang apabila ada pihak tertentu yang mula bercakap soal IMEJ PKR yang calar dengan kes-kes politik senggama dan selingkuh yang ada dalam parti tersebut. Bukan sedikit kalangan pimpinan PKR yang terima gambar-gambar gadis yang pernah dilanggan oleh Azmin selama ini. Mereka sendiri malu dan segan.

PKR selama inipun memang berdiri di atas landasan politik dinasti. Azmin adalah pilihan interim. Sementara. Stop gap measure. Nak menghentikan kritikan yang melampau kepada dinasti politik dalam PKR.


Pada Azmin, politik mesti berasaskan merit. Bukannya dinasti. Bukan soal BIN dan BINTI. Tapi Azmin lupa, kalau merit yang jadi asas, Azmin pun belum layak berada di tangga Timbalan Presiden. Syed Husin lebih lama dalam parti. Ezam (kalau tak melompat) lebih layak. Hamdan Taha (lebih senior). Hanafiah Man. Ramai lagi. Soalnya, Azmin pun dah biasa pijak kaki orang sebab nak naik cepat.


Secara keseluruhannya, menurut seorang Prof yang melakukan census dalaman mengenai ‘next leader of PKR’ – Izzah mendahului jauh. Menurut survey dalaman PKR; 93 % kalangan perwakilan ke Kongres PKR di Pulai, bersetuju bahawa IZZAH adalah calon paling layak mengambil tempat Kak Wan sekiranya berlaku apa-apa. Nama Azmin jauh di tempat ke-5. Bukanpun di tempat kedua. Harus diingat, ini berlaku sebelum insiden karaoke jamban. Kalau buat sekarang; rasanya Azmin akan lebih jauh ketinggalan.
Ironinya, dalam survey sama – nama Izzah diekori rapat oleh TS Khalid Ibrahim, Dr Mansor dan Ambiga (walaupun bukan ahli parti). Perwakilan mahukan Ambiga berada di dalam kelompok PKR dalam masa yang terdekat.
tq-mik
video anwar shamsidar klik sini

Pssssst: Anwar Dan Azmin harus bertaubat!! tolak PKR!! 

No comments:

Post a Comment